close

Principii alimentare care îi fac pe japonezi să fie unul dintre cele mai suple popoare

Locuitorii din Japonia dețin recordul absolut la durata vieții deja de mai mulți ani. În plus ei mai sunt considerați și cei mai slabi oameni din lume. Pentru că în Japonia doar 3% din populația țării suferă de boala kilogramelor în exces.

Acest lucru se întâmplă datorită relației bune pe care o au japonezii cu mâncarea sănătoasă. În Japonia există un sistem alimentar pe care îl recomandă cetățenilor chiar guvernul în mod oficial. S-a inventat în anul 2000 și la elaborarea lui au participat mai multe ministere. A fost numit în cinstea unei jucării pentru copii.

Sistemul are niște principii clare și rezultatele nu se lasă prea mult timp așteptate.

1. Ceea ce face diferența dintre acest program alimentar și restul celor existente este faptul că pentru japonezi contează să aibă în meniul zilnic carbohidrați cu foarte puține grăsimi. De asemenea li se recomandă folosirea în cantități reduse a sării sau a produselor semi fabricate, a dulciurilor, sau a băuturilor cu foarte mult zahăr.

2. Toate produsele sunt repartizate în mai multe categorii și japonezii știu exact ce cantitate din fiecare aliment au voie să consume zilnic. Mărimea porțiilor depinde de genul și de vârsta consumatorului. La baza porțiilor stau cerealele și crupele, legumele care trebuie să fie proaspete sau măcar fierte, carnea și peștele. Zilnic se pot mânca câte două porții de fructe sau de produse lactate.

3. Pentru japonezi este important și cum mănâncă nu doar ce mănâncă. De aceea ei primesc o deosebită plăcere de la fiecare masă. Este foarte important ca fiecare om să își găsească propriul ritm de a mânca și să îl urmeze cu strictețe. Orele fixe sunt și ele importante.

4. Japonezii pun mare preț pe bucatele lor tradiționale cum ar fi orezul sau peștele. Și doar foarte rar includ în meniurile lor produse internaționale. Mai includ de asemenea și toate fructele sau legumele de sezon atunci când sunt proaspete.

5. Fiecare masă trebuie să fie echilibrată și să includă alimentele din mai multe categorii. De exemplu un prânz pe care și-l ia un elev japonez la pachet constă din orez, carne sau pește, un pahar de lapte și un fruct.

6. O relație sănătoasă cu mâncarea japonezilor li se formează încă de pe băncile școlii. Pentru ei prânzul nu este o pauză de la învățat ci o parte importantă din acest proces îndelungat. În timpul mesei copii nu sunt grăbiți deloc, iar după ce termină aceștia fac mediat curățenie.

7. Este foarte important să fie menținut un echilibru sănătos între cantitatea de produse consumate și între cantitatea de calorii arse. Aici contează foarte mult și mișcarea pe care o face fiecare om.

8. Japonezii nu obișnuiesc să gătească pentru mai multe zile înainte sau să păstreze prea mult timp alimentele în frigider.