close

6 beneficii ale meditației care te vor face să începi chiar acum!

meditatie-coperta-1024×679

Știm cu toții că meditația este benefică. Dar știm exact ce beneficii ne aduce?  Unele dintre ele sunt directe, iar altele indirecte. Iată o listă de 6 beneficii ale meditației.

1. Îmbunătățește sistemul imunitar

Meditația te face să te simți relaxat și chiar îți relaxează corpul. Iar această relaxare aduce beneficii indirecte. Unul dintre ele este îmbunătățirea sistemului imunitar. Stresul și anxietatea creează haos în sistemul nostru imunitar, făcându-ne vulnerabili la multe boli, mai ales iarna. Meditația regulată reduce nivelul stresului și a substanțelor asociate cu acesta, ceea ce întărește sistemul imunitar.

2. Îmbunătățește fertilitatea

Stresul poate afecta fertilitatea. Medicii sfătuiesc mereu mamele să se relaxeze și să nu se streseze atunci când sunt însărcinate. Nu se știe exact în ce fel afectează stresul infertilitatea, dar s-a observat că femeile care au participat la programe de reducerea stresului au rămas însărcinate mai repede.

3. Previne bolile provocate de stres

Stresul poate provoca boli cardiace și auto-imune. Doar meditația nu poate vindeca aceste boli. Totuși, alimentația sănătoasă împreună cu o minte relaxată pot ajuta în prevenirea lor.

Citește și:   INCREDIBIL! Strămoșii pisicilor au cauzat dispariția strămoșilor câinilor

4. Îmbunătățește încrederea de sine

Meditația crește acceptarea propriei persoane. Când medităm ne confruntăm cu gândurile negative despre propria persoană. Ne ajută să facem față acestor gânduri și atunci când nu medităm.

5. Îmbunătățește relațiile

Meditația ne îmbunătățește relațiile în două moduri. În primul rând ne ajută să ne reconectăm cu rudele noastre. Cu cât suntem mai relaxați și mai mulțumiți cu propria persoană, vom deveni persoane mai bune și față de alte persoane. În al doilea rând, meditația ne ajută să fim mai conștienți de gândurile și sentimentele noastre.

6. Calmează durerile

Meditația ajută în calmarea durerilor. Un studiu a arătat că persoanele care se concentrau pe anumite zone ale corpului puteau să “dea volumul durerii mai încet”.

 

Leave a Response