close

5 Suplimente pe care nu trebuie să le iei! Al 4-lea e FATAL!

Cel mai bun mod de a-ți luă vitaminele și mineralele necesare este să mănanci multe fructe și legume. Dacă îți place, insă, să iei suplimente, sunt unele medicamente de care ar trebui să stai departe.

1.Creatină
Creatină este un supliment care se găseste atât sub formă de pudră, cât și sub formă de pastilă și este folosit după antrenamente, pentru a ajută la construcția musculară. Consumată constant, creatină poate afecta rinichii, produce deshidratare și inrăutăteste astmul.

2.Calciu
Multă vreme, femeile peste 50 de ani au fost sfătuite să ia calciu, insă cercetări recente au arătat că nu este atât de sănătos precum s-ar crede. Acest mineral este mai greu absorbit de un organism în varstă și se depune pe artere. Cea mai bună metodă de a asimila acest supliment este să îl iei cu magneziu și vitamină D.
3.Vitamina C
Vitamină C este una dintre cele mai populare vitamine și se găseste în citrice, dar și alte legume și fructe proaspete. Deși consumul de vitamină C este considerat sigur, dozele foarte mari, care depăsesc 2000 de mg, pot crește riscul apariției pietrelor la rinichi.

4.Vitamina A și beta-caroten
Vitaminele A, C și E sunt antioxidanți despre care se spune că luptă împotrivă cancerului, insă nu există dovezi în acest sens. În plus, un studiu efectuat de Institutul Național de Cancer a arătat că fumătorii care au luat vitamină A aveau un risc mai mare de a suferi de cancer la plămani decât cei care nu luau astfel de suplimente. Acest nutrient are un rol foarte important în protejarea ochilor, insă devine toxic în cantităti prea mari și are numeroase efecte adverse.
5.Multi-vitamine

Foarte multe persoane iau mulți-vitamine, insă un studiu recent a arătat că riscul de deces prematur crește în rândul celor care au luat multă vreme astfel de suplimente. În plus, alte cercetări au arătat că adăugarea pastilelor ce conțin combinații de B6, acid folic, fier, magneziu, zinc sau cupru nu îți aduc niuciun beneficiu.