close

5 strategii pe care le folosesc supermarketurile pentru a ne face să cumpărăm – trebuie să le cunoşti şi tu

Imediat ce pui piciorul într-un magazin sau într-un supermarket, totul devine neobişnuit. Stimulările constante care te înconjoară sunt concepute strategic pentru a crea în tine nevoia de a cumpăra lucruri.

De multe ori mergem la cumpărături numai pentru produsele de bază și fără să înțelegem de ce ajungem să avem un cărucior plin de articole.

Îţi dezvăluim strategiile pe care majoritatea supermarketurilor le urmează, astfel încât să poţi face achiziții în mod conștient și să nu te laşi păcălit:

1. Locul produselor
Locul fiecăruia dintre produse nu este pur întâmplătoare, ci este o strategie de marketing foarte atent studiată:

Supermarketurile pun la nivelul privirii oamenilor ce vor să se cumpere. 52% din articolele vândute sunt la acest nivel și 26% la înălțimea mâinii. Produsele pentru copii sunt puse la nivelul înălţimii şi privirii acestora.

Articolele de tip capriciu se află în zona caselor, astfel încât să le vezi în timp ce aștepți să plăteşti și să cedezi tentației de a le lua.

2. Muzica

Într-un supermarket nu există, de obicei, linişte. Deși, uneori, nu ne dăm seama, există întotdeauna melodii de fundal în timp ce suntem în magazin. În funcție de tipul de muzică, volumul acesteia și ritmul său, generează un anumit tip de comportament unui cumpărător.

Melodia pe care o auzim depinde de publicul țintă adaptat strategiei de magazin și de vânzări. Dacă auzim muzică lentă,vor să cumpărăm fără grabă. Când este rapid și la un volum mai mare decât în ​​mod normal, atunci ceea ce vor este să cumperi multe lucruri în câteva minute.

3. Culorile

Companiile mari folosesc psihologia culorii pentru a-și capta cumpărătorii:

Culoarea roșie și galbenă: să fie două culori strălucitoare și contrastul lor este primul lucru pe care îl privim. Acestea sunt folosite pentru a plasa ofertele și alte anunțuri cu care vor să atragă atenția.

Culoarea verde: aceasta este folosită, mai presus de toate, pentru a evidenția faptul că un produs este natural, proaspăt și sănătos.

Culoarea albastră: deși poate fi utilizată pentru unele produse proaspete cum ar fi peştele, este utilizată mai mult pentru articolele legate de curățare și igienă personală.

Culoarea negru, auriu si argintiu: aceste trei tonuri evidenţiază eleganţa şi luxul, motiv pentru care sunt folosite în parfumerie şi produse gourmet.

4. Temperatura

Temperatura este de obicei între 20 ° C și 22 ° C, întotdeauna perfect pentru a fi confortabil în timp ce faci cumpărături fără să fii nevoit să umpli căruciorul în grabă cu tot felul de produse de care nu ai nevoie.

 

5. Mirosul

În supermarketuri, mirosul de alimente, pâinea proaspătă sau fructele proaspete ne fac să vrem să le cumpărăm. Această strategie este folosită și în domeniul parfumurilor.