close

5 semne conform cărora ești într-o formă foarte bună, chiar dacă nu te duci la sală – la tine așa este?

În unele state, oamenii cheltuiesc peste 100 de lire sterline în fiecare lună pentru un abonament la sala de gimnastică, dar nu te învinovățim dacă munca la sala de sport nu te va tenta. S-ar putea să nu ai nevoie chiar dacă starea actuală a sănătății tale este suficient de bună.

 

1. Starea părului și a unghhiilor

Pentru a începe, uită-te la starea părului și a unghiilor; lucrurile de care trebuie să îți faci griji cu părul tău sunt:

– vârfuri despicate;

– păr gras;

– scalp uscat;

– păr fragil.

Dacă nu observi niciuna dintre aceste probleme, atunci suntem bucuroși să te anunțăm că examinarea ta de sănătate merge bine. Pentru unghiile trebuie să elimini:

– fragilitate;

– exfoliere;

– unghii uscate puternice care se rup ușor (lipsă de aport de apă).

Oricare dintre cele de mai sus ar putea fi un semn că trupul tău se chinuie, deci este mai bine să nu ignori aceste semne.

 

2. Ochii spun totul

O modalitate ușoară de a vedea dacă ai probleme cu ficatul sau rinichii, împreună cu bolile vaselor, este să arunci o privire asupra albului ochilor tăi. Ar trebui să fie:

– albul strălucitor sau o culoare de ou;

– dacă poți vedea vasele în ochi, acestea ar trebui să fie greu de remarcat;

– fără roșeață sau uscăciune.

Această revizuire inițială poate părea că nu are nimic de-a face cu sănătatea ta, dar de fapt o face și destul de mult. Starea ta generală de sănătate este compusă din mai mulți factori și combinația mai multor aspecte menționate mai sus te poate determina să ai probleme în a-ți menține forma și puternică; nu le subestima.

 

3. Definirea și simetria mușchilor

Greutatea poate fi dispersată foarte diferit la diferite persoane, așa că să aruncăm o privire la simetria corpului; un corp echilibrat funcționează mai bine. Nu este vorba numai de corpul care arată bine, simetria arată de asemenea că toate părțile corpului sunt dezvoltate într-o manieră sănătoasă și echilibrată.

Dacă nu este simetric, ar putea indica probleme cu funcția musculară și poate agrava în continuare impactul asupra oaselor și coloanei vertebrale.

 

4. Mersul la baie

Uneori problemele legate de greutate sunt cauzate de metabolismul lent sau de funcționarea neregulată a intestinelor. Acum că am aruncat o privire la exteriorul corpului nostru, să aruncăm o privire la ceea ce se întâmplă în interior.

Primul lucru pe care trebuie să-l verifici pentru a afla sănătatea stomacului tău este să vă verifici regimul de mers la toaletă. Asigură-te că:

– că te duci la toaletă cel puțin de câteva ori pe zi;

– culoarea urinei tale este galben deschis (dacă este mai întunecată ar putea indica o varietate de probleme cu sănătatea ta).

Dacă observi oricare dintre problemele menționate mai sus, acestea ar putea fi semne de afecțiuni grave, cum ar fi bolile de rinichi sau intestin, deci este necesar să se acorde atenție acestor semne.

 

5. Programul de somn

Somnul este timpul în care corpul tău se odihnește cel mai mult. Deci, trebuie să fie foarte sănătos pentru ca trupul tău să se relaxeze corect. Somnul dumneavoastră este sănătos dacă:

– adormi în mai puțin de 20 de minute;

– dormi cel puțin 6 ore și mai puțin de 10 ore;

– nu te trezești adesea în mijlocul nopții;

– patul/saltea oferă mușchilor posibilitatea de a se odihni;

– ești energic în timpul zilei;

Somnul sănătos este absolut esențial pentru bunăstarea ta. Dacă nu te odihnești suficient, metabolismul tău se rătăcește. Somnul afectează fiecare aspect al vieții de zi cu zi în mai multe moduri decât unul, așa că dormi bine!