close

10 capcane ascunse care ne fac să cheltuim mai mulți bani în magazine

Cât de des ți se întâmplă să faci cumpărături de care nu ai nevoie atunci când te afli într-un magazin sau într-un supermarket? Pun pariu că răspunsul este: „Tot timpul”. Asta se întâmplă deoarece mulți oameni nu înțeleg faptul că vânzătorii ne fac de fapt să cumpărăm un set întreg de lucruri de care nu avem nevoie, iar asta folosindu-se doar de niște trucuri simple.

Iată o listă de trucuri pe care magazinele le folosesc pentru a ne întinde capcane, astfel încât ele să-și sporească vânzările!

1. Cheltuieli incomode

Mai mult de 60% dintre oamenii care stau la coadă își pun înapoi pe rafturile de lângă casele de marcat cumpărături inutile. Pentru a împiedica acest lucru, zonele de marcat sunt făcute astfel încât să nu existe rafturi pe care oamenii își pot lăsa deoparte lucrurile de care nu au nevoie, mai ales dacă au deja toate achizițiile într-un cărucior.

2. Odihnă fără odihnă

Curțile alimentare sunt făcute să te odihnești și să servești o gustare înainte de a-ți continua cumpărăturile. În ciuda acestui fapt, nu-ți vei putea petrece prea mult timp mâncând. Scaunele sunt incomode, spațiul dintre mese este mic, se aud zgomote și ecouri din toate părțile, iar asta ajută mall-urile să-și păstreze clienții mai mult timp plimbându-se prin magazine decât stând la masă.

3. Fără ferestre, fără ceasuri

E cunoscut faptul că majoritatea cazinourilor nu au ferestre sau ceasuri, astfel încât oamenii să-și piardă simțul realității și să petreacă mai mult timp (cheltuind bani) acolo. Centrele comerciale au „împrumutat” acest truc, cu exact același scop.

4. Magazine confortabile

Toate coridoarele din mall-uri sunt strălucitoare și în jur se aude muzică puternică, ce este amplificată și de către pardoseală. Dar de îndată ce intri într-un magazin, spațiul devine mai moale, lumina este mai stinsă, iar muzica pare brusc mai calmă și mai plăcută. Toate acestea creează un sentiment de confort și te fac să stai mai mult timp prin magazine.

5. Oglinda potrivită pentru cabinele de probă

Oglinzile din cabinele de probă sunt special amenajate pentru a ne face să arătăm mai subțiri, mai slabi și mai înalți. Unele magazine de lenjerie, de exemplu, adaugă pigment roz în oglinzile lor pentru a-ți face pielea să arate mai bronzată.  Iar trucul funcționează, deoarece cu cât ne plac mai mult unele haine, cu atât mai multe șanse sunt să le cumpărăm.

6. Înlocuirea bunurilor

Dacă îți cumperi lucrurile de la același magazin o anumită perioadă de timp, știi exact unde este totul, deplasându-te direct la rafturile respective, fără a te mai uita în jur. Când magazinele amestecă mărfurile, trebuie să cauți produsele de care ai nevoie, umplând căruciorul pe parcurs.

7. Gândirea de iluminare

Toată lumea știe că cele mai bune banane sunt cele care au o anumită nuanță de galben. Acest lucru se aplică și în cazul altor fructe și legume, iar magazinele știu bine acest lucru. Problema culorilor „imperfecte” este rezolvată prin iluminare: lumina potrivită poate face orice bunuri să arate mult mai bine.

8. Cerere artificială

Haide să ne gândim la rafturile de sucuri, spre exemplu. Ai observat vreodată acele spații goale între cutii? Tindem să credem că e de fapt vorba de faptul că sucul este popular deoarece este atât de bun. Din păcate, de cele mai multe ori, angajații magazinului elimină sucurile de pe rafturi pentru a crea aspectul unei cereri mai ridicate.

9. Manipularea bazată pe lipsa de încredere

Oglinzile din fața camerelor de probă joacă un rol important în vânzări: dacă o persoană nu are prea multă încredere în sine sau nu arată prea grozav, reflecția care le apare în față le va reaminti de acest lucru. Acest truc îi face să cumpere acele haine pentru a-și îmbunătăți aspectul fizic.

10. Jocul contrastelor

Există două ceainice care au caracteristici similare, situate pe același raft, dar unul costă 79,99 de lei, iar celălalt este 99,99 lei. Cel ieftin se va vinde mai bine, iar cel scump nu. De ce se întâmplă așa? Pentru că nu ne gândim la valoarea reală a lucrurilor, ci doar la faptul că am economisit niște bani.

CITEȘTE URMĂTORUL ARTICOL

Cum te fraieresc pe ascuns magazinele de haine!

Cărei femei nu-i plac reducerile și ofertele irezistibile la haine? Dar câte dintre ele sunt suficiente de istețe încât să-și dea seama că majoritatea magazinelor de haine le înșeală pe față? Reducerile colosale, ofertele de nerefuzat, toate ascund șmecherii și secrete pe care vânzătorii nu ți le vor împărtăși niciodată.

Iată cum te fraieresc adesea magazinele de haine!

1. Reduceri înșelătoare

Dacă ești genul de femeie care adoră un târg bun, fii atentă la reducerile afișate în magazine. Magazinelor de îmbrăcăminte le place să se joace rapid și să scadă prețurile, inducându-te în eroare. Unele vor crește prețul anumitor produse într-o zi, iar apoi vor afișa un mesaj cu reduceri care de fapt aduc produsul la prețul obișnuit. Astfel, un cumpărător ușor de înșelat va avea credința că a făcut o alegere nemaipomenită prinzând acea ofertă.

2. Reduceri fără produse reale

Magazinele pot încerca și să te ademenească cu reduceri colosale, dar de îndată ce intri acolo, este aproape imposibil să cumperi produsul respectiv. Fie sunt doar câteva exemplare disponibile, fie există prea multe restricții. Scopul lor este să te atragă în interiorul magazinului, pentru a te determina să vezi și eventual să cumperi și alte produse.

3. Jocurile minții

Un truc pe care magazinele îl folosesc pentru a te face să cumperi este acela de a apela la sentimentul tău de lipsă. Face să pară că un anumit articol va dispărea în curând, ceea ce te va determina să ți-l dorești și mai mult. Magazinele de îmbrăcăminte sunt maestre în a te face să cumperi articole vestimentare suplimentare, căci știu exact ce fel de haine ți se vor părea mai atrăgătoare, creând de multe ori ideea falsă de urgență sau lipsă pentru a te determina să scoți banii din portofel.