close

7 adevăruri despre alimente care spulberă miturile legate de mâncatul sănătos – sigur și tu credeai în ele până acum

Ceea ce înseamnă o „dietă sănătoasă” este probabil cel mai controversat subiect din lume, există atât de multe mituri și concepții greșite. Știai că biscuiții sunt mai dăunători dinților decât dulciurile?

Știai că o tuse cronică poate fi tratată cu ciocolată și că oamenii au ceva în comun cu cartofii? Ei bine, pregătește-te sa fii uimit pentru că suntem pe punctul de a spulbera unele dintre cele mai comune mituri „sănătoase”.

 

1. Este mai bine să mănânci o felie de pizza la micul dejun decât un bol de cereale

Dieteticianul înregistrat Chelsey Amer a realizat un studiu care demonstrează că o felie de pizza este un mic dejun mai echilibrat decât cerealele deoarece conține mult mai multe proteine ​​și ingrediente proaspete și are mai puțin zahăr decât cerealele.

 

2. Alimentele picante duc la o longevitate mai crescută

Un studiu al Școlii de Sănătate Publică de la Harvard a arătat că consumul de alimente picante cel puțin o dată pe zi poate reduce riscul de deces cu 14%. „Unele dovezi din alte studii sugerează că ingredientele bioactive din alimentele picante, cum ar fi capsaicina, pot reduce colesterolul și trigliceridele rele”, spune autorul studiului Dr. Lu Qi.

 

3. Peștele la conservă este mai sănătos decât carnea la conservă

Conservele nu sunt foarte sănătoase, acest lucru este valabil mai ales pentru carnea conservată, dar nu la fel și pentru conservele de pește. Peștele, cum ar fi sardinele și somonul, reprezintă o sursă excelentă de calciu deoarece îți permit să consumi oase mici care sunt prea moi pentru a le observa, dar îți oferă o cantitate mare de calciu.

 

4. Roșiile devin mai puțin gustoase dacă le ții în frigider

O nouă cercetare publicată în Proceedings of the Academy of Science arată că practica răcirii roșiilor sub 12ºC inhibă capacitatea acestora de a genera substanțe care contribuie la aromă. Temperatura rece scade funcționalitatea genelor care sunt responsabile pentru aromă. Acesta este motivul pentru care tomatele sunt cel mai bine depozitate într-o cameră întunecată în afara frigiderului.

 

5. Lămâie conțin mai multe zaharuri decât căpșunile

O căpșună conține 40% zahăr, în timp ce o lămâie are un conținut de zahăr cu 30% mai mare care este aproape de două ori mai mare; asta este greu de observat că deoarece există o mulțime de acid citric care face gustul mult mai dulce decât acru.

Această cantitate uriașă de zahăr la lămâi poate provoca obezitate dacă le mănânci prea des, dar este puțin probabil să o faci din cauza acidului.

 

6. Dacă pui legumele în cuptorul cu microunde reușești să conservi toți nutrienții și mineralele lor

Cea mai bună modalitate de conservare a nutrienților sănătoși din alimente este prin a încălzi alimentele cât mai puțin posibil cu o cantitate mică de lichid. Un cuptor cu microunde poate face acest lucru cel mai bine.

„Când gătești alimente într-un cuptor cu microunde, acoperă-le pentru a crea un mediu eficient pentru abur”, spune cercetătorul certificat alimentar Catherine Adams Hutt.

 

7. Strugurii explodează dacă îi pui în cuptorul cu microunde

Dacă iei un strugure și îl tai pe jumătate, iar apoi îl încălzești într-un cuptor cu microunde, vei vedea o plasmă. Acest lucru se datorează faptului că un strugure este prea mic și undele electromagnetice sunt prea concentrate. Deci, dacă ai nevoie să încălzești un strugure, nu o face într-un cuptor cu microunde.