close

6 lucruri interesante despre ouă care te vor face să nu le mai eviți niciodată!

oua5

Ouăle conțin grăsimi nesaturate sănătoase și 6 grame de proteine. Sunt o sursă excelentă de zeaxantina, luteină și colină, care îmbunătățesc vedeera, previn pierderea acesteia și previn formarea cearcănelor.

Ouăle sunt bogate în nutrienți și este recomandat consumul la micul dejun pentru a stimula organismul cu o doză de proteine necesare în continuarea zilei.

Alte vești bune pentru cei care aleg ouăle la micul dejun: conțin un element care te va ajuta să îți echilibrezi greutatea corporală.

oua5

1. Coaja de ou – nu indică volumul redus de nutrienți din ou, ci doar dezvăluie tipul de găina. Așa că nu trebuie să dai prea mare importanță dacă coaja de ou este deschisă sau închisă la culoare. Valorile nutritive sunt păstrate în interior, indiferent de cum arată exteriorul.
2. Salmonella din ou – unul din 20.000 de ouă produse industrial este infectat cu salmonella. Posibilitatea de a te infecta cu această bacterie condumand ouă este atât de mică, încât un consumator obișnuit de ouă poate să dea peste un ou infectat o data la 84 de ani.
3. Gălbenușul – culoarea gălbenușului depinde de tipul de mâncare cu care a fost hrănită găina, nu “dezvăluie” lipsa nutrienților dacă este mai deschis la culoare, așa cum multă lume crede.
4. Petele de sânge de pe gălbenuș – ai întâlnit cu siguranță așa ceva, dar, dacă te-ai întrebat vreodată de la ce sunt, iată răspunsul. Acest lucru se întâmplă când unul din capilare se sparge în interiorul gălbenușului și nu înseamnă că oul este de o calitate îndoielnică.
5. Un tip mai ciudat de găina – Găina Aracuana este o găina cunsocuta sub denumirea de Găina Paștelui, deoarece produce în mod natural ouă de culoarea albastră, roz, verde sau maro.
6. Ouăle și colesterolul- un ou asigură două treimi din doză maximă recomandată de colesterol. Totuși, consumul zilnic nu crește riscul de afecțiuni cardiace.

Citește și:   5 motive pentru care ar trebui să mănânci măsline în fiecare zi

Leave a Response