close

17 alimente pe care le poți consuma oricând și în orice cantitate!

Știm cât de greu este să reziști poftei de mâncare gustoasă și nesănătoasă atunci când ții o dietă strictă. Hai să fim cinstiți! De fiecare dată când îți este foame și deschizi ușa frigiderului, e aproape imposibil să lupți împotriva poftei de a înhăța ceva dulce și yummy. Dar vrem să te liniștim și să te informăm că există anumite produse pe care le poți savura liniștită în timpul zilei, fără a risca să câștigi în greutate, deoarece ele conțin o cantitate foarte mică de calorii.

Iată care sunt alimentele pe care le poți consuma fără restricții!

1. Țelina

Țelina este făcută din aproximativ 95% apă. Este un produs foarte sănătos, deoarece conține circa 30% din necesarul zilnic de vitamina K. Cel mai bine este să consumi țelina atunci când este proaspătă, deoarece acest aliment tinde să-și piardă majoritatea proprietăților sale utile în decursul a 5 zile de la tăiere.

2. Rucola

Rucola conține  în 2 căni doar 10 kcal. Acesta este alimentul care te ajută să slăbești progresiv, fără a-ți deteriora sănătatea. Poți combina rucola cu brânză și să condimentezi amestecul cu ulei de măsline. De asemenea, există multe sortimente de salate cu rucola pe care fie le poți prepara acasă, fie le poți găsi în comerț.

3. Albușuri de ou 

Poți mânca albușuri de ou în cantități neliminate. E chiar util să îl consumi, mai ales dacă te numeri printre persoanele care țin o dietă strictă. Amestecă albușul de ou cu câteva roșii și vei obține cea mai sănătoasă omletă pe care ți-ai creat-o vreodată. Cu toate acestea, dacă ții la imaginea corpului tău, ar fi indicat să nu o prăjești în ulei.

4. Salata

Salata conține multe vitamina A, vitamina C, acid folic și fier. Este practic alimentul lipsit de calorii, așadar, dacă o consumi în cantități ridicate, nu îți va afecta cu nimic silueta.

5. Castraveți 

Castraveții conțin aproape aceeași cantitate de apă ca și țelina. Castraveții proaspeți au beneficii semnificative pentru sănătate. Coaja unui castravete conține cea mai mare parte din valoarea sa nutrițională, în special beta-carotenul, care este foarte bun pentru ochi. Așadar, e indicat să nu cureți castraveții de coajă.

6. Conopidă

Conopida este o sursă excelentă de vitamina C și K. Este cu atât mai hrănitoare cu cât este consumată în stare brută.

7. Roșii

Roșiile sunt pline de licopen, vitamina A, vitamina C, vitamina B2, acid folic, fibre, crom și potasiu. Roșiile sunt practic lipsite de calorii și îți pot oferi diferite substanțe nutritive vitale pentru sănătate.

8. Brocoli

Brocoli este mâncarea preferată a persoanelor care își doresc să piardă în greutate. În afară de vitaminele A, C, E și K, acesta conține aproximativ 20% din necesarul zilnic de fibre.

9. Floricele de porumb

O ceașcă de floricele de popcorn nu-ți va afecta niciodată greutatea corpului. Această gustare potrivită pentru film constă în special din aer, așadar, poți mânca popcorn fără frica de a te îngrășa.

10. Kale

Ca orice altă algă maritimă comestibilă, nap-ul sau kale conține o cantitate mare de iod, și este aproape lipsită de calorii. Dar asta nu înseamnă că trebuie să te grăbești în a face sushi cu alge marine. Orezul are un indice glicemic destul de ridicat, iar astfel de produse nu contribuie la pierderea rapidă în greutate.

11. Mazărea de zahăr

Mazărea de zahăr este foarte scăzută în calorii – o singură ceașcă conține aproximativ 35 kcal, fiind foarte bogate atât în fibre, cât și în proteine.

12. Grapefruit

Grapefruitul ajută la stabilizarea nivelului de zahăr din sânge. Este plin de vitamina C, iar datorită faptului că are o valoare calorică foarte scăzută, te ajută să reduci destul de mulți cm din jurul taliei.

13. Pepenele

Pepenele verde îți satisface pofta de dulce fără a te face să te abați de la dietă. Conține peste o jumătate din cantitatea zilnică recomandată de vitaminele A și C.

14. Căpșune

Un alt produs indispensabil pentru persoanele care vor să piardă în greutate sunt căpșunile. Acestea sunt bogate în potasiu și fibre, având un efect antiinflamator.

15. Mure

Murele sunt pline de antioxidanți și vitamina C. În plus, au un gust incredibil. Sunt sigure de mâncat chiar și pentru persoanele care se află la dietă o perioadă mai lungă de timp. Conținutul caloric al murelor este relativ scăzut.

16. Portocale

Portocalele sunt unul dintre cele mai delicioase fructe. Ele sunt cunoscute pentru conținutul caloric relativ scăzut pe care îl au.

17. Afine

Afinele au mai mulți antioxidanți decât orice alt fruct. Prin urmare, o ceașcă de afine te va ajuta să îți echilibrezi dieta. Acest aliment este ușor scăzut în calorii, deci nu trebuie să-ți faci griji cu privire la riscul de a câștiga în greutate.

CITEȘTE URMĂTORUL ARTICOL 

Cum poți să slăbești fără să ții dietă sau să mergi la sală

Cei mai mulți oameni care doresc să piardă în greutate cred că au doar două opțiuni: dietă sau mers la sală. Dar acestea nu sunt singurele opțiuni pe care le ai atunci când vine vorba de slăbit, și nici nu ar trebui să te limitezi doar la ele.

Potrivit lui Karen Ansel, un nutriționist care a scris despre acest subiect în cărțile sale, există doar două lucruri simple pe care oricine încearcă să piardă în greutate pe cale naturală le poate face:

1. Mănâncă mai multe fibre

2. Redu dimensiunile porțiilor servite

De ce trebuie să mănânci mai multe fibre?
Potrivit lui Ansel, fibrele sunt una dintre cele mai bune substanțe nutritive pentru tine, dar cei mai mulți oameni consumă doar aproximativ jumătate din cantitatea zilnică de fibre: 25 de grame pentru femei și 38 de grame pentru bărbați. Fibra joacă un rol important în controlul foamei. Fibrele sunt ca un burete care, atunci când îl ingerezi, se extinde în stomac și te menține sătul pentru mai mult timp.

Fibrele încurajează, de asemenea, și dezvoltarea bacteriilor bune din stomac, tipul de bacterii care mențin hormonii responsabili cu foamea sub control. Cu cât îți va fi mai puțină foame în timpul zilei, cu atât mai mult este probabil să poți menține hormonii foamei sub control. În plus, nu vei mai face exces de calorii de care nu ai nevoie.

Citește mai multe aici!