close

10 lucruri care se întâmplă în CORPUL tău când mănânci OUĂ! La #5 nu te așteptai!

Ouăle merită să fie numite super-alimente. Sunt pline de substanțe nutritive, proteine, aminoacizi, fier și antioxidanți. Ele ar trebui să fie incluse în dieta de zi cu zi, însă multă lume le consumă foarte rar. Dacă ai nevoie de mai multe motive pentru a mânca ouă, trage cu ochiul la această listă de lucruri care se întâmplă în corpul tău atunci când mănânci ouă! Vei rămâne plăcut impresionat!

1. Ouăle te pot salva

Corpul uman produce 11 aminoacizi și are nevoie de încă 9 pentru a funcționa corespunzător. Acești 9 aminoacizi pot fi găsiți în ouă. Lipsa acestora determină o imunitate slabă, pierdere musculară, slăbiciune, oboseală, un păr firav și o piele afectată.

2. Reglează colesterolul

Colesterolul este responsabil pentru foarte multe probleme de sănătate. Există 2 tipuri de colesterol – bun și rău. Ouăle sunt ambalate cu substanțe nutritive care reglează nivelurile de colesterol.

3. Îmbunătățește imunitatea

Mănâncă 1-2 ouă în fiecare zi pentru a lupta împotriva infecțiilor, bolilor și virușilor. Ouăle conțin 22% din consumul zilnic recomandat de seleniu. Acest nutrient întărește imunitatea și reglează hormonii tiroidei.

4. Reduce riscul de probleme cardiace

LDL sau moleculele de colesterol rău se pot atașa de pereții arterelor, ducând la ateroscleroză. Consumând ouă mai des, vei echilibra nivelul de colesterol bun și rău din organism, împiedicând astfel dezvoltarea de probleme cardiace.

5. Stimulează creierul

Colina din ouă oferă o valoare nutritivă puternică organismului uman. De asemenea, ea este prezentă și în membranele celulare. Lipsa colinei din organism poate provoca tulburări neurologice și tulburări ale capacității cognitive.

6. Ouăle întăresc dinții și oasele

Acestea sunt o sursă naturală rară de vitamina D, care aduce beneficii pielii și dinților noștri. Ouăle îmbunătățesc absorbția calciului și acest lucru este minunat pentru funcționarea adecvată a inimii, a colonului și a metabolismului.

7. Ouăle îmbunătățesc tenul și pielea

Nu te poți aștepta ca pielea și părul tău să fie, prin minune, sănătoase. Ouăle conțin vitaminele B2, B5, și B 12, care întăresc părul, pielea și vederea. De asemenea, aceste vitamine sunt benefice și pentru funcția ficatului și a creierului.

8. Îmbunătățesc vederea

Gălbenușurile de ou conțin luteină și zeaxantină. ele reduc riscul de degenerare maculară, legată de vârstă și cataractă, despre care știm că sunt principalele motive pentru orbire sau tulburările de vedere. Conform unui studiu publicat în Jurnalul American de Nutriție Clinică, consumul regulat de gălbenușuri de ou crește nivelul de zeaxantină cu 114-142%. Nivelurile de luteină cresc cu 28-50%.

9. Ouăle te ajută să slăbești

Dacă încerci să pierzi în greutate, ouăle sunt ideale pentru tine. Ele te pot ajuta să topești grăsimea și să pierzi kilogramele în plus. Un studiu de opt săptămâni a arătat că persoanele care mănâncă ouă la micul dejun pierd cu 65% mai multă greutate decât cei care nu le consumă. De asemenea, vei pierde cu 16% mai multă grăsime corporală, vei reduce cu 61% din indexul masei corporale și cu 34% circumferința taliei.

10. Oferă o senzație de sațietate

Ouăle sunt bogate în proteine. Studiile au arătat că alimentele bogate în proteine afectează pofta de mâncare. Astfel, ouăle sunt pe lista alimentelor cu un indice de sațietate ridicat.