close

8 MINCIUNI legate de SOMN pe care le-ai crezut până acum!

83422-smallv2-368819

1. MINCIUNI!

83422-large-368820

Nu simți întotdeauna că ai dormit suficient? Mama mea a spus mereu: “dacă numeri oi, vei adormi.” sau ,,doar bea un pahar de lapte cald cu miere și vei putea să te culci .”

Există mai multe mituri care s-au creat în jurul ideii de somn. Însă acestea sunt minciuni. TOATE SUNT MINCIUNI.

2. Ar trebui să dormi cel puțin opt ore pe noapte

83422-large-368821

Opt ore? Ei bine, n-ar fi uimitor? Adevărul este că nu toată lumea are nevoie de opt ore de somn pe noapte pentru a se odihni. Unii oameni se simt minunat după doar șase sau șapte ore. Alții au nevoie doar de patru. Totul depinde de persoană: genele lor, cât de activi sunt, vârstă, etc. Așa că, nu vă speriați dacă dormiți mai puțin de 8 ore pe noapte, poate nu aveți nevoie de mai mult!

3. Alcoolul te va face să dormi ca un copil

83422-large-368822

Da, vreo două pahare de vin înainte de culcare, vă vor face să vă simțiți somnoroși însă vă perturbă de fapt ciclul de somn și vă vor face să vă simțiți și mai obosiți. Organismului îi este greu să se descurce cu mai multe sarcini în același timp. Așa că, a metaboliza alcoolul în timp ce încearcă să doarmă, îl va epuiza.

Citește și:   Şi tu s-ar putea să auzi aceste sfaturi despre sănătate. Dar SIGUR ştiai că sunt false!

4. Poți să recuperezi în weekend somnul pierdut

83422-large-368823

Dacă nu ți-ai respectat ciclurile de somn în timpul săptămânii, acestea se vor modifica, astfel încât două zile de somn în weekend nu îți vor ajunge nici să le echilibrezi, nici să recuperezi orele pierdute. Pentru a vă asigura că obțineți cel mai bun somn posibil, încercați să dormiți același număr de ore în fiecare noapte și să vă culcați la aceeași oră.

5. Lipsa somnului nu te va ucide

83422-smallv2-368819

În realitate, acest lucru este chiar posibil. Pe termen lung, privarea de somn crește riscul de diabet zaharat, obezitate, boli de inimă și accidente vasculare cerebrale. Pe termen scurt, aceasta îți poate afecta vederea, starea de spirit și îți va da dureri de cap.

6. Laptele cald te va ajuta să dormi

83422-large-368825-1

Laptele conțin triptofan, un compus pe care corpul nostru îl transformă în serotonină. Serotonina este un produs chimic din creierul nostru care influentează somnul. S-a demonstrat însă că alimentele care conțin triptofan nu produc același efect ca triptofanul pur, întrucât alte substanțe din ele le anulează efectele din creier. Așa că poți să bei cât de mult lapte vrei tu, nu îți va afecta somnul în niciun fel.

Citește și:   9 mituri istorice spulberate! Le știai?

7. Moțăitul îți va distruge somnul de mai târziu

83422-large-368826

Nu am dormit suficient noaptea trecută așa că acum am nevoie de un pui de somn. Dar dacă trag un pui de somn nu voi dormi suficient în seara asta, iar apoi voi fi mâine obosit, iar acest cerc vicios al anxietătii de somn va continua la infinit. Oamenii de știință au descoperit că reprizele de somn de 10-20 minute îi pe oameni să fie mai alerți pe tot parcursul zilei. Moțăitul s-a demonstrat că ajută la îmbunătățirea memoriei, sporește performanța mentală și poate chiar ajuta la stimularea sistemului imunitar.

8. Poți visa doar spre sfârșitul somnului

83422-large-368827

În realitate, poți visa pe tot parcursul somnului. Deși visele din stadiul incipient nu sunt foarte intense, acestea pot fi de asemenea foarte plăcute.

9. Dacă numeri de oi, vei reuși să adormi

83422-large-368828

Cercetătorii au efectuat un studiu prin care au monitorizat modul în care adorm cei care suferă de insomnie. Ei au descoperit că, în nopțile în care subiecții au fost instruiți să numere oi, le-a luat și mai mult timp pentru a adormi decât în noptile în care nu li s-a spus să facă nimic.

Citește și:   Nu dormi suficient? Iată la ce pericole îți expui corpul!

Sursa articolului – That Viral Feed

Leave a Response