close

5 teorii care ne dovedesc că lumea este văzută diferit de către copii – adulții văd cu totul altceva

S-a dovedit că viziunea unui copil asupra lumii se stabilește la vârsta de 11 ani și devine capabilă să evalueze lumea ca adult, să rezolve problemele și chiar să facă planuri pentru viitor. Înainte de această vârstă, copiii percep lumea diferit decât adulții.

Copiii încă nu au suficientă experiență și cunoștințe pentru a înțelege cum funcționează această lume, de aceea ei văd lucrurile într-o lumină diferită. Oamenii de știință au aflat care este adevărata diferență între viziunea asupra lumii a copiilor și a adulților.

 

1. Fanteziile copiilor

Până la o anumită vârstă, copiii mici nu pot vedea diferența dintre fantezie și realitate, de aceea sunt siguri că evenimentele pe care le-au creat în mintea lor există în realitate. Cu toate acestea, merită menționat faptul că dacă un copil a făcut ceva singur, atunci nu s-ar fi îndoit de fantezia lui.

Cu toate acestea, dacă un copil aude ceva de la distanță de la o altă persoană, atunci nu ar crede la fel de mult ca și adulții. O serie de teste au arătat că există o linie foarte fină între ficțiune și realitate în percepția unui copil pentru că încă nu înțelege ce cunoaștere este adevărată și care este falsă.

 

2. Lipsa gândirii abstracte

Este un fapt dovedit cei cu vârsta sub 11 ani nu se pot gândi decât la realitatea actuală și nu pot gândi abstracționist. Psihologul Rudolph Schaffer a efectuat un experiment în care le-a cerut celor două grupuri de copii să-și găsească un loc pe corpul lor pentru a arăta un al treilea ochi.

Toți copiii din primul grup de vârstă de 9 ani au arătat pe frunțile lor pentru că au cei doi ochi acolo. Cel de-al doilea grup a constat din copiii de 11 ani care au putut să gândească abstract, astfel că au început să ofere diferite opțiuni, cum ar fi plasarea ochiului pe palmele lor, pentru că astfel ar putea să vadă din spate.

 

3. Învățarea limbilor

Copiii pot învăța limbi destul de ușor în timp ce este un pic mai greu pentru adulți. Lingvistul Noam Chomsky explică acest lucru prin faptul că există o anumită casetă de instrumente comună, integrată într-un creier uman care conectează toate regulile de sintaxă ale tuturor limbilor existente.

În plus, milioane de celule creierului sunt responsabile pentru percepția și reproducerea discursului copilului care construiesc sisteme complicate de conducere. Astfel de sisteme își termină dezvoltarea până când o persoană are 10 ani. De aceea, cu cât ești mai în vârstă, cu atât mai greu este să înveți o nouă limbă.

 

4. Durabilitatea obiectelor

Copiii sub vârsta de un an sunt siguri că un obiect pe care nu-l pot vedea dispare pentru totdeauna. Un psiholog, Jean Piaget, a dezvoltat o teorie despre durabilitatea obiectelor și a demonstrat că percepția existenței unui obiect dincolo de câmpul nostru de viziune vine odată cu vârsta.

Un copil mic este prea lipsit de experiență pentru a înțelege că obiectul pe care nu-l mai vede mai continuă să existe.

 

5. Identificarea

Oamenii de știință susțin că nou-născuții nu pot distinge chipurile din cauza lipsei de experiență. În plus, viziunea lor nu este focalizată și ei văd obiectele neclar.

Un experiment a demonstrat că bebelușii cu vârsta sub 6 luni nu sunt capabili să distingă chipurile unor oameni diferiți, însă până la vârsta de 9 luni, ei se pot adapta și încep să distingă fețele celor pe care îi cunosc de cei pe care nu îi cunosc . Până la vârsta de un an, vederea lor devine focalizată și pot vedea obiecte clar și colorat.